Reklamačný poriadok
I. Úvodné ustanovenia
- Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi spoločnosťou LEVITAS s. r. o., so sídlom: Ortútska cesta 62, 974 05 Malachov, IČO: 47 849 215, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 27028/S (ďalej len „predávajúci“) a spotrebiteľom, ktorému predávajúci predal tovar prostredníctvom eshopu www.levitas.sk, v prípade uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru zo strany spotrebiteľa (ďalej len „reklamácia”).
- Spotrebiteľom sa na účely tohto Reklamačného poriadku rozumie fyzická osoba, ktorej predávajúci na základe spotrebiteľskej kúpnej zmluvy podľa Občianskeho zákonníka predal tovar, a to pre jej osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov jej domácnosti, pričom pri uzatváraní a plnení zmluvy s predávajúcim spotrebiteľ nekonal v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
II. Zodpovednosť za vady a práva spotrebiteľa
II.1 Zodpovednosť za vady
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktorý spotrebiteľovi predal, a ktoré existovali v čase prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Predávajúci zodpovedá aj za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
II.2 Vady, na ktoré sa záruka nevzťahuje
- Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru, za ktoré predávajúci nezodpovedá, a to:
- vady spôsobené spotrebiteľom alebo treťou osobou v dôsledku neodborného manipulovania s tovarom, vrátane akéhokoľvek upravovania, pozmeňovania, nesprávneho ošetrenia alebo používania (v rozpore s návodom, resp. inštrukciami poskytnutým predávajúcim),
- vzniknuté mechanickým poškodením alebo prirodzeným opotrebovaním (napr. žmolkovanie materiálu).
II.3 Záručná doba
- Záručná doba je 24 mesiacov. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
- Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po skončení záručnej opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
- Ak dôjde k výmene tovaru za iný, začne plynúť záručná doba na tovar znova od prevzatia nového tovaru.
II.4 Práva spotrebiteľa pri odstrániteľných vadách
- Ak ide o vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, a ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
II.5 Práva spotrebiteľa v iných prípadoch
- Ak ide o vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Ak tovar predaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
- Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie (30 dní od uplatnenia) má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
III. Spoločné a záverečné ustanovenia
III.1 Miesto uplatnenia reklamácie
- Reklamácie podľa tohto Reklamačného poriadku je možné uplatniť v prevádzkarni predávajúceho na Partizánskej ulici 5 v Banskej Bystrici alebo písomne na adrese: LEVITAS s. r. o., Ortútska cesta 62, 974 05 Malachov.
- Zásielka nesmie byť poslaná na dobierku. Náklady na poštovné, maximálne vo výške poštovného za doporučenú zásielku 2. triedy, predávajúci kupujúcemu preplatí v prípade, ak ak bude reklamácia dôvodná (na bankový účet kupujúceho uvedený v reklamácii).
III.2 Spôsob uplatnenia reklamácie
- Reklamácia tovaru musí obsahovať: označenie čísla objednávky, označenie predávajúceho, ktorému je reklamácia adresovaná, označenie kupujúceho a jeho poštovej a emailovej adresy, dôvod reklamácie, práva, ktoré sa zo zodpovednosti za vady uplatňujú, č. účtu kupujúceho, dátum a podpis kupujúceho.
- Súčasne s uplatnením reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť (zaslať) predávajúcemu doklad o kúpe tovaru od predávajúceho (faktúru alebo pokladničný blok) a reklamovaný tovar (tovar musí byť pri odovzdávaní predávajúcemu z hygienických dôvodov čistý - vypraný).
- Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú doručením písomnej reklamácie, dokladu o kúpe a reklamovaného tovaru predávajúcemu.
III.3 Vybavenie reklamácie
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci mu bez zbytočného odkladu formou emailu potvrdí jej prijatie a poučí ho o jeho právach podľa príslušných ustanovení tohto Reklamačného poriadku a na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa prijatia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Ak predávajúci po uplatnení reklamácie zistí, že táto nie je oprávnená (t. j., že ide o vadu, za ktorú predávajúci nezodpovedá), reklamáciu formou emailu zamietne a vyzve spotrebiteľa, aby si tovar vyzdvihol, alebo mu ho zašle poštou.
- Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- O spôsobe vybavenia reklamácie predávajúci spotrebiteľa informuje emailom najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
III.4 Záverečné ustanovenia
- Vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií sa v otázkach neupravených týmto Reklamačným poriadkom riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a súvisiacich všeobecne záväzných právnych predpisov (najmä zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa).
- Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 26. 3. 2016
V Banskej Bystrici 26. 3. 2016
LEVITAS s. r. o.